Kutattunk: a fiatalok nem hisznek az influencereknek
Manapság mindenhol influencereket látunk és hallunk, akik erősen befolyásolhatják véleményünket egy-egy döntéshozatal kapcsán. De tényleg hatással vannak ránk? Nos, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Marketing Műhely hallgatóinak kutatásából kiderült, hogy az Y- és Z-generációs fiatalok ma már jobban bíznak a közvetlen környezetükben, valamint az influencereket sem tekintik hiteles forrásnak.
A METU negyedik alkalommal készítette el saját hallgatói válaszain alapuló Metu-index nevű kutatását. A mostani kutatásban részben azt vizsgáltuk, hogy az Y- és Z-generációs hallgatók milyen forrásokból tájékozódnak, amikor döntést hoznak, illetve milyen tényezők befolyásolják őket a döntéshozatal során. És miért lehet fontos ez a kutatás? Nos, érdekesség, hogy az 1995 után született Z-generáció már a globális populáció 32%-át teszi ki, amely fontos ismérv lehet egy-egy vállalatnak a sikeres eladási stratégiák kialakításához.
A megkérdezett hallgatók többségét a családja, párja, ismerősei, illetve barátai befolyásolják a legjobban, ha döntést kell hozniuk, de sokuk bízik saját ítélőképességében is. A harmadik ipari forradalom idején nyilván már mindennek utána olvasunk az interneten, ugyanígy tesznek a megkérdezett hallgatóink is, akik gyakrabban olvasnak netes véleményeket a kérdéses témákban, valamint releváns információforrásnak tekintik egy-egy cég Facebook-, illetve weboldalát is. A hallgatói válaszokból az rajzolódott ki, hogy az influencerek ma már nem gyakorolnak hatást rájuk, a válaszadók mindössze egy százalékát sikerül csak meggyőzniük.
A kutatás másik célja az volt, hogy megvizsgálja, milyen helyzetekben, mennyire megfontoltan döntenek a fiatalok. Amikor nem olyan magas a rizikófaktor és csupán néhány ezer forintos tétel megvásárlásáról van szó, viszonylag egyszerűen és gyorsan döntenek a diákok, míg egy drágább tételnél már komolyabban átgondolják döntésüket. Ugyanígy alaposabban informálódnak például ingatlanvásárlás, továbbtanulás és hitelfelvétel kapcsán is.
Az utazással, ruházkodással és divattal kapcsolatos döntések inkább érzelmi alapon születnek, míg a gépjármű, háztartási cikkek, illetve az elektronikai eszközök kiválasztása már racionális alapon történik. Élelmiszerek vásárlása esetében viszont egyformán hatnak rájuk érzelmi és racionális szempontok is.
A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható
2019. 06. 21.Hírek
![designdijhircsempe](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/designdijhircsempe.png)
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója …
![hungaropackhircsempe](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/hungaropackhircsempe.jpg)
HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények
HUNGAROPACK STUDENT …
![sustaincsemphír](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/sustaincsemphir.png)
Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében
A fenntarthatósági kérdések jegyében …
![mivancsemp](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/mivancsemp.png)
Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak
2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és worksh …
![brittneka-hir](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/brittneka-hir.png)
Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében
Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé …
![bib csemp 05.29](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/bib-csemp-0529.png)
A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n
Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity i …
![protokollhircsempe](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/protokollhircsempe.png)
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Vi …
![fugametcsemp](https://ww.metropolitan.hu/media/cache/frontpage_news/image/content/fugametcsemp.jpg)
Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása
2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallga …
![METU hírek logó](/assets/img/metu-logo-news.jpg)