Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű | Budapesti Metropolitan Egyetem

A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű

Kiemelkedően fontossá vált, hogy egy vállalat meggyőzően kommunikáljon kifelé az online platformokon, illetve hogy egy olyan munkahelyi közösséget építsenek fel, ami vonzó lehet az Y és Z generáció számára – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös kutatásából. A fiatalok leggyakrabban a Facebookon keresnek álláskereséssel és munkaerőpiaccal kapcsolatos információkat és ezen információk alapján választanak aztán munkahelyet. A kutatásból kiderült az is, hogy egy startup ugyanolyan vonzó lehet számukra, mint egy vállalat, így sok esetben a cég közösségi média megjelenése dönt a munkahely választásukban. 


A METU és a SentiOne social és online listening nemzetközi cégcsoport közös kutatásában a fiatalok álláskereséséhez kapcsolódó kulcsszavak előfordulási gyakoriságát kutatta. A Facebookon 2018 és 2019 márciusa között csaknem 2,3 millió említést regisztráltak az olyan népszerű kulcsszavak kapcsán, mint az állás, pályakezdő, vállalkozás, multi vagy munkahely, így nem is kérdés, hogy ezen a felületen keresnek a fiatalok a legnagyobb gyakorisággal, ha állást keresnek. Ez önmagában több, mint a Top 10-ben szereplő másik kilenc oldalon –többek közt a 24.hu-n vagy a 888.hu-n – fellelhető mintegy kétmillió említés.

És miről szól általában a cégek közösségi média kommunikációja? Az eredmények alapján kiemelkedően sok poszt, illetve bejegyzés szól a fiatalok munkakeresése kapcsán a kapunyitási pánikról, illetve a pályakezdéssel kapcsolatos bizonytalanságról, valamint a lakhatás és a hosszú távú megélhetés kérdésköréről. A cégek nem magukról kommunikálnak, hanem többnyire az Y-ok és a Z-k foglalkoztatásának kihívásait és lehetőségeit elemzik, a generációs jellegzetességek és különbségek figyelembevételével. A vizsgált korosztály körében nagyon népszerűek még azok a tartalmak, amelyek fiatal vállalkozók sikereit, illetve a startup kultúra pozitív oldalát mutatják be. 

A SentiOne a különböző munkavállalással kapcsolatos blog-, illetve fórumbejegyzéseket, hozzászólásokat is megvizsgálta. Kiderült, hogy a fiatalok számára kiemelkedően fontos, hogy egy jó munkahelyen versenyképes, „európai” fizetést kapjanak, rugalmas legyen az időbeosztás, kreatív a munkavégzés, rendszeres és hasznos visszajelzéseket kapjanak, maradjon meg a munka és a magánélet egyensúlya, valamint kapjanak lehetőséget a fejlődésre és tanulásra. Egy munkahely legfőbb ismérve az Y és Z generáció szerint mégis a jó csapat, ami tükrözi a fiatalok közösségekben való gondolkodását. A kutatás eredményei szerint számukra ez csaknem olyan fontos szempont, mint a jó vezetők, vagy a munkahely által átláthatóan felvázolt karrierutak.

„Az online térben a tartalmak figyelemre méltó kettőssége rajzolódik ki. Sok beszámoló szól arról, hogy a fiatalok határozottak, tudják, mit akarnak, és bíznak a képességeikben. Ezzel szemben gyakori témaként jelenik meg az életre való felkészületlenség, a kapunyitási pánik, az elhelyezkedés problémái és a lakhatási nehézségek is – mondta el Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának vezetője. – MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló portfólió alapú képzési rendszerünkkel pont az a célunk, hogy a hallgatók a diploma kézhezvételekor már határozott képpel rendelkezzenek saját készségeikről, melyekre építve könnyebben alkalmazkodhatnak a nehézségekhez és képezhetik tovább magukat a későbbiekben.”

A témában megjelent sajtóközlemény ITT olvasható.


2019. 06. 26.

Hírek

Művészet
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

designdijhircsempe

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója …

Művészet
Művészet
HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények

HUNGAROPACK STUDENT

hungaropackhircsempe

HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények

HUNGAROPACK STUDENT …

Művészet
Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében

A fenntarthatósági kérdések jegyében

sustaincsemphír

Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében

A fenntarthatósági kérdések jegyében …

Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak

2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és workshop az Amazing AI és a METU közös közreműködésében.

mivancsemp

Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak

2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és worksh …

Művészet
Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében

Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé - kiállítás a Virág Benedek Házban

brittneka-hir

Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében

Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé …

Művészet
A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n

Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity in Regional Fashion’ / ’Körforgás a regionális divatban’ címmel, a Sapientia EMTE és az AMD Berlin egyetemek részvételével

bib csemp 05.29

A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n

Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity i …

KommunikációÜzlet
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

protokollhircsempe

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Vi …

KommunikációÜzlet
Művészet
Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallgatók tervezési projektjeit, valamint egy építészet jövőjéről szóló filmet mutat be.

fugametcsemp

Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallga …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...