Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció
Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett.
Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.
A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt, amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.
A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság.
Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.
A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.
Hírek
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója …
HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények
HUNGAROPACK STUDENT …
Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében
A fenntarthatósági kérdések jegyében …
Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak
2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és worksh …
Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében
Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé …
A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n
Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity i …
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Vi …
Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása
2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallga …