Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció | Budapesti Metropolitan Egyetem

Kutattunk: így utazik az Y és a Z generáció

Kulcsár Noémi és Grotte Judit oktatóink kutatásából kiderül, hogy a turizmus jelenleg legmeghatározóbb fogyasztói csoportja, az Y és a Z generáció elsősorban az élményeket keresi utazásai során, és egyértelműen leteszi voksát a digitális megoldások mellett. 

Saját kutatásban vizsgálták az Y és Z generációs fiatalok – azaz az 1980-1994 között született ún. Millenárisok, és az 1995-2000 között született digitális bennszülötteknek is nevezett korosztály – utazási szokásait a METU Turizmus-vendéglátás szakjának oktatói. A több mint 300 fős, a hallgatók körében végzett kutatás azt mérte fel, milyen elvárásokat támaszt a korosztály a szállodákkal szemben és mi jelent számukra értéket utazásaik során.

A felmérés eredményei szerint a korosztály legnagyobb hányada elsősorban üdülési és pihenési célból utazott az elmúlt fél évben. A második leggyakoribb utazási cél pedig a városlátogatás volt,  amelyet valószínűleg az is elősegített, hogy a fapados repülőjáratoknak hála egyre kedvezményesebb áron érhetőek el az európai nagyvárosok.

A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások voltak a legnépszerűbbek és az is kiderült a kérdőívekből, hogy a hostelek ideje már lejárt az Y és Z generáció körében. Ennek leginkább az az oka, hogy a fiatalok többsége már meg tudja fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, hiszen egyetemi éveik alatt is dolgoznak. A szálloda kiválasztásánál legfontosabb szempont a korosztály számára a szobák és belső terek tisztasága, rendezettsége, illetve a barátságos személyzet és a biztonság. 

Az Y és a Z generáció tagjai is a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresik, elégedettségüket pedig megszerzett élményeik befolyásolják. Folyamatosan kutatják a digitális eszközhasználat lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják a közösségi oldalakon. „2020-ra a Z generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken” – mondta Kulcsár Noémi, Turizmus-vendéglátás alapszakunk szakvezetője.

A témában kiadott sajtóközleményünk ITT olvasható.


2019. 03. 22.

Hírek

Művészet
Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

designdijhircsempe

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója

Nemzetközi design díjat nyert a METU hallgatója …

Művészet
Művészet
HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények

HUNGAROPACK STUDENT

hungaropackhircsempe

HUNGAROPACK STUDENT- csomagolástervezési pályázati eredmények

HUNGAROPACK STUDENT …

Művészet
Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében

A fenntarthatósági kérdések jegyében

sustaincsemphír

Erasmus+ International Staff Training Week- ’Sustainable solutions in our everyday activities’ - a fenntarthatósági kérdések jegyében

A fenntarthatósági kérdések jegyében …

Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak

2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és workshop az Amazing AI és a METU közös közreműködésében.

mivancsemp

Az Amazing AI és a METU közös konferenciát tartottak

2024. május 28-án került megrendezésre az "AI in Business" konferencia és worksh …

Művészet
Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében

Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé - kiállítás a Virág Benedek Házban

brittneka-hir

Brittnek Andrea - a METU Vizuális Kommunikáció Tanszék vezetőjének doktori munkájából nyílt kiállítás a Tabán szívében

Brittnek Andrea - Tapintható fehérség – A design útja a fenntartható jövő felé …

Művészet
A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n

Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity in Regional Fashion’ / ’Körforgás a regionális divatban’ címmel, a Sapientia EMTE és az AMD Berlin egyetemek részvételével

bib csemp 05.29

A regionális divat körforgása- ERASMUS BIP program a METU-n

Erasmus BIP programot szervezett a Budapesti Metropolitan Egyetem ’Circularity i …

KommunikációÜzlet
Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

protokollhircsempe

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Viselkedéskultúra Protokoll Verseny

Nagy sikerrel zajlott az idei, immár 12. Egyetemi Nemzetközi Kommunikációs és Vi …

KommunikációÜzlet
Művészet
Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallgatók tervezési projektjeit, valamint egy építészet jövőjéről szóló filmet mutat be.

fugametcsemp

Az építészet jövőjével kapcsolatos kérdéseket feszegeti a METU és FUGA kiállítása

2024. május 16-án nyílt meg a METU és FUGA kiállítása, amely belsőépítész hallga …

Művészet
KommunikációTurizmusÜzletMűvészet
További hírek megtekintése...
METU hírek logó

További hírek megtekintése...